Izložbom Stoljeće golfa na Brijunima obilježava se stogodišnjica od osnutka prvoga golf-kluba i početka izgradnje prvoga golf-terena na području današnje Hrvatske.
Putem foto i video materijala izložba nas vraća u 20. i 30. godine 20. st. kada su sport i zabava bile glavne okosnice brijunske ponude.
Na 14 panoa, uz opće informacije o igri, igralištu i opremi potrebnoj svakom golferu, donose se i one specifične, brijunske. Veći dio izložbe posvećen je izgradnji i razvoju brijunskoga golf igrališta. Za pokretanje golfa na Brijunima zaslužan je Karl Kupelwieser (1872. - 1930.), stariji sin tvorca Brijuna Paula Kupelwiesera koji je nakon očeve smrti 1919. naslijedio poslove upravljanja otokom. Izgradnja golf igrališta započinje 1921. te, kako se čini traje kroz cijelu 1922. godinu. Prvi međunarodni turnir održan je u ožujku 1923.
Na izložbi upoznajemo i brijunske golfere, kako profesionalce tako i amatere, koji su se okušali u ovoj igri na jednom od najljepših i najatraktivnijih terena toga doba. Uz poznate golfere tada se na brijunskom terenu moglo susresti i stanovnike otoka kao i imućnije Brijunce i goste koji su često bili i pokrovitelji kupova, te mnoge zanimljive ličnosti iz sportskih i kulturnih krugova.
Mnogobrojni sportski turniri uz dnevne i večernje zabave u okružju ugodne otočke klime i atraktivnih krajolika pružali su brijunskim posjetiteljima odmak od svakodnevice i mogućnost istinskog uživanja i relaksacije. Atmosferu toga razdoblja najbolje dočarava kratki promidžbeni film snimljen na otoku 30-ih godina.
Izložba završava povratkom golfa na Brijune devedestih godina 20. st., nakon više od 50 godina pauze. Bio je to prvi obnovljeni golf-teren na području Republike Hrvatske. Brijunsko golf igralište danas ponovno privlači zaljubljenike u ovaj sport, između ostalog i Hickory golfom, 'golfom po starinski' sudionici kojeg igraju u odjeći te s opremom iz tridesetih godina prošlog stoljeća po čemu su Brijuni još jednom prvi u Hrvatskoj.
Izložba se može pogledati u crkvici Svetog Roka, od 10:30-18:30 sati.
Autorice izložbe:
Mira Pavletić i Snežana Smolić
(Foto: Branko Čeak)