Novosti

17.5.2021.

Izviđači u Nacionalnom parku "Brijuni"

Javna ustanova Nacionalni park Brijuni započela je suradnju s Odredom izviđača „Istra“ iz Pule. Članovi Odreda tim su povodom nedavno zajedno sa svojim voditeljima posjetili i razgledali najveći otok arhipelaga, Veliki Brijun uz stručno vodstvo edukatorica Nacionalnog parka Brijuni. Obišli su uvalu Verige i saslušali kratko izlaganje o brijunskim šumama, a podijeljeni u skupine po uzrastu, pomogli su u sakupljanju otpada te naplavina s brijunskih plaža. Po završetku akcije čišćenja plaža, novi članovi položili su svoje svečane zavjete.

Ovakav oblik suradnje nastavit će se i u budućnosti uz organizaciju radionica, jednokratno volontiranje i team building programe na području Nacionalnog parka Brijuni. Edukatori JU NP Brijuni uključivat će izviđače u postojeće programe Nacionalnog parka: Dane dinosaura, Noć šišmiša, ljetne škole te poduke ronjenja. Programi u koje će JU NP Brijuni uključivati izviđače, osmišljeni su s namjerom promoviranja prirodnih i kulturnih vrijednosti nacionalnog parka te formiranja svijesti o bogatstvu i dostupnosti nacionalne i regionalne baštine kod najmlađih uzrasta. Svi programi prilagođavat će se dobi i specifičnim interesima polaznika te se provoditi u skladu s epidemiološkim mjerama. Cilj je povećanje svijesti o važnosti očuvanja okoliša i kulturno-povijesne baštine kod svih dobnih skupina.

Ravnatelj Javne ustanove Nacionalni park Brijuni dr. sc. Marno Milotić: „Početkom ove zajedničke suradnje razvijamo edukativne programe za uključenje naših izviđača u provedbu istih, istovremeno podižući njihovu svijest o očuvanju zaštićenih područja. Temeljna funkcija zaštićenih područja je zaštita prirode i edukacija posjetitelja o zaštićenom području, ugroženim vrstama i značajnostima kulturnih, prirodnih i povijesnih dobara. U svojoj strategiji razvoja Nacionalni park Brijuni djecu i mlade svrstava u najvišu kategoriju prioriteta uključivanja u brojne edukativne programe, čime oblikujemo svijest mladih o važnosti prirode i kulture, te njihovom odgovornom i savjesnom ponašanju kada postanu odrasli ljudi.“